Ομορφια

Αυξητική στήθους – Τεχνική Subfascial

Νέες τεχνικές προσθετικής στήθους

Αυξητική στήθους – Τεχνική Subfascial

Το μικρό στήθος δημιουργεί έντονο ψυχολογικό πρόβλημα στην γυναίκα τόσο από ενδυματολογικής όσο και ερωτικής άποψης.
Πολλές γυναίκες μετά την επέμβαση λένε “τώρα νιώθω γυναίκα”.

Η αύξηση των μαστών γίνεται με την τοποθέτηση ενθεμάτων σιλικόνης στο γυναικείο στήθος με σκοπό να αλλάξει το μέγεθος και το σχήμα των μαστών και λέγεται επίσης αυξητική ή προσθετική στήθους.
Η επέμβαση γίνεται για αισθητικούς κυρίως λόγους αλλά και για επανορθωτικούς μετά από μια μαστεκτομή ή για να διορθώσουμε μια ανατομική ανωμαλία του θώρακα.

Σύμφωνα με την Αμερικάνικη Εταιρεία πλαστικής χειρουργικής το 2007 έγιναν 307.230 επεμβάσεις αύξησης στήθους και αποτελεί την πρώτη σε σειρά επέμβαση πλαστικής χειρουργικής στις ΗΠΑ. Στην Ελλάδα συνεχώς αυξάνεται ο αριθμός σε ρυθμούς 10-15% ετησίως στο δικό μας ιατρείο.

Υπάρχουν δυο κύριοι τύποι ενθεμάτων:

-Του φυσιολογικού ορρού
-Τα ενθέματα σιλικόνης.

Υπήρξαν κατά καιρούς και άλλα είδη ενθεμάτων όπως ενθέματα από λάδι, πολυπροπυλένιο, σόγιας, αλλά δεν κατασκευάζονται πλέον.

Ποιό θεωρείται ιδανικό μέγεθος στήθους

Η ομορφιά είναι ενα υποκειμενικό θέμα και διαφέρει στα μάτια του κάθε ανθρώπου.
Οι παράμετροι της ομορφιάς διαφέρουν από τον ένα πολιτισμό στον άλλο και επίσης έχουν αλλάξει με τον χρόνο αλλά και την μόδα.Βλέπουμε σε αρχαία γλυπτά αλλά και στην ινδική τέχνη να απεικονίζονται γυναίκες με πλήρες στρογγυλό στήθος.
Οι μαστοί είναι ακόμα της μόδας στην Ινδία, ειδικά με τις γυναίκες που φορούν ειδικά ρούχα και σαρίκια.

Η Δύση, αντίθετα, έχει δει πολλές αλλαγές στον χώρο της μόδας αλλά και του μόντελινγκ-που σχετίζονται με το μέγεθος του στήθους.
Στα τελευταία εκατό χρόνια της μόδας έχουμε δεί ποικιλία μεγεθών από το επίπεδο στήθος μέχρι το μεγάλο με τις επεμβάσεις της αυξητικής στήθους.

Το στήθος πρέπει να βρίσκεται σε αρμονία με το υπόλοιπο σώμα και πρέπει να το διαμορφώσουμε έτσι ώστε να δένει με το σώμα.
Η περίμετρος του θώρακα, η απόσταση των ώμων, το μέγεθος του στήθους (cup size) πρέπει να δένει με την μέση, τους γοφούς και γενικά με το όλο σώμα ούτως ώστε να φαίνεται αρμονικό, λειτουργικό και στα μάτια όμορφο.
Ένα στήθος 75 C σε μια γυναίκα με στενούς ώμους και στενή μέση μπορεί να φαίνεται πλήρες και πιο όμορφο από ενα στήθος 80 ή 85 C που ίσως φαίνεται πιο μικρό σε μια γυναίκα με φαρδείς ώμους και πιο φαρδιά μέση που ίσως θα ήθελε ενα 80-85 D ή DD.

Το μέγεθος του στήθους αναφέρεται παγκοσμίως ως Cup Size (μέγεθος κύπελλου). Το C και το D είναι τα πιο συχνά. Το C είναι ενα μέσο και ευχάριστο μέγεθος στήθους και αφορά τον μέσο όρο των γυναικών. Το Β μπορεί να φανεί επαρκές για μια γυναίκα μικρόσωμη, αθλητική ή μια γυναίκα που κάνει μόντελινγκ (πασαρέλα).
Σε πολλές γυναίκες στην Δύση αρέσει σαν πρότυπο το Β η το C. Το D αφορά γυναίκες με φαρδείς ώμους και πλάτες. Πολλές γυναίκες αναζητούν μεγαλύτερα μεγέθη τύπου Ινδίας και είναι συνήθως έγγαμες με παιδιά. Οι νεώτερες ανύπαντρες θέλουν συνήθως πιο μικρά στήθη.

Συνεπώς όταν χτίζουμε το σώμα μιας γυναίκας είναι σημαντικό το μέγεθος του στήθους γιατί αν τα χέρια, οι ώμοι ή η κοιλιά και γοφοί είναι πιο ογκώδεις τότε και οι μαστοί πρέπει να είναι μεγαλύτεροι για να έχουμε δώσει το σωστό προφίλ (δείτε φωτογραφία).

Σε πιο αδύνατες γυναίκες ενα σχετικά μικρότερο μέγεθος στήθους θα δώσει την ίδια εμφάνιση και αναλογία στο σώμα αλλά και πληρότητα στο στήθος.
Το ιδανικό στήθος καθορίζεται επίσης από τον τρόπο ζωής κάποιου. Οι γυναίκες που αθλούνται πρέπει να έχουν μετρίου μεγέθους στήθος.
Οι γυναίκες που φορούν ρηχτά ρούχα πρέπει να έχουν μεγαλύτερα στήθη. Οι γυναίκες των Δυτικών κρατών που φορούν ρούχα πιο εφαρμοστά πρέπει να έχουν μέτριου μεγέθους στήθη.
Οι γυναίκες της βιομηχανίας του θεάματος προτιμούν μεγαλύτερα στήθη με εξαίρεση τις κοπέλες του μόντελινγκ που κάνουν πασαρέλα που πρέπει να έχουν μικρότερα στήθη για την ανάδειξη των ρούχων.
Εδω βέβαια ανήκουν και τα μοντέλα που κάνουν φωτο μόντελινγκ, διαφήμιση, promotion που οι ανάγκες της δουλειάς είναι διαφορετικες και συνεπώς το μέγεθος του στήθους διαφοροποιείται και σε αυτές ανάλογα με τις αναλογίες του θώρακα τους αλλά και του σώματος γενικότερα.
Ένας κορυφαίος Βρετανός πλαστικός χειρουργός μελέτησε topless μοντέλα. Αποστολή του είναι να μελετήσει αυτά τα στήθη, ώστε να βρει τη μαθηματική αναλογία για το τέλειο στήθος.
Πολλοί μπορούν να πουν ότι το τέλειο στήθος είναι θέμα προσωπικής προτίμησης και ότι η πρώτη ύλη του δεν είναι επιστημονική, αλλά, σύμφωνα με την Mail on-line, στο τεύχος που κυκλοφόρησε στις 15 Οκτωβρίου του 2011, όταν εμφανίζονται γυναικείες μακέτες με βάση αυτές τις εξισώσεις, οι περισσότερες γυναίκες συμφωνούν, ότι οι στατιστικές είναι όντως ζωτικής σημασίας.
Ο κορυφαίος αυτός χειρουργός, διεξήγαγε τρίμηνη μελέτη, αναλύοντας τα στήθη 100 topless μοντέλων για να καθορίσει τους ακριβείς παράγοντες, που κάνουν ελκυστικά τα στήθη μιας γυναίκας.
Χρησιμοποίησε τα εργαλεία μέτρησης του υπολογιστή, για να εξετάσει τις διαστάσεις των περιοχών πάνω και κάτω από τη θηλή, και την γωνία με την οποία κλίνουν τα σημεία της θηλής με το άνω μέρος του στήθους.

Η μελέτη έδειξε, ότι σε όλες τις περιπτώσεις η θηλή του “μεσημβρινού”, που είναι η οριζόντια γραμμή που χαράσσεται στο επίπεδο της θηλής, ορίζεται σε ένα σημείο όπου κατά μέσο όρο, η αναλογία του μαστού αντιπροσωπεύει προς τα πάνω το 45% του συνολικού όγκου του μαστού και προς τα κάτω το 55 % του συνολικού του όγκου.

Η αναλογία είναι 45:55. “Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων το πάνω μέρος του στήθους ήταν είτε ευθεία είτε σε κοίλη, και η θηλή ήταν σε ψηλή θέση, σε μια γωνία περίπου 20 μοιρών. Σε όλες τις περιπτώσεις τα στήθη έδειχναν σφιχτά, κυρτά, τακτοποιημένα με μια ογκώδη καμπύλη”.
Πολλές γυναίκες επιδιώκουν μια χειρουργική επέμβαση μαστού μετά από μια εγκυμοσύνη, η οποία τους έχει δημιουργήσει απώλειες στο στήθος τους και ζητούν από τους χειρούργους τους να “γεμίσουν” την κορυφή του.
Ωστόσο, όταν τους δείχνουν μια εικόνα στήθους, που ταιριάζει στην αναλογία 45:55, και μια δεύτερη με μεγαλύτερη πληρότητα των στηθών στην κορυφή τους, πολύ λίγες γυναίκες επιλέγουν την δεύτερη εικόνα.
Σύμφωνα με την Αμερικάνικη Εταιρία Πλαστικής Χειρουργικής, η αύξηση του μαστού είναι η πιο δημοφιλής αισθητική χειρουργική επέμβαση.
Το να ζητάμε από μια γυναίκα μόνο τι μέγεθος στήθους θέλει δεν είναι αρκετό. Εδώ φαίνεται η εμπειρία του ειδικού πλαστικού χειρουργού στην αυξητική του στήθους.

Αύξηση του στήθους με τοποθέτηση του ενθέματος Subfascial (SF Technique)

Η αύξηση του στήθους γίνεται έως τώρα με την τοποθέτηση του ενθέματος κάτω από τον αδένα η κάτω από τον μείζονα θωρακικό μύ. Και οι δύο θέσεις έχουν υπέρ και κατά και έχουν τους υποστηρικτές τους.
Πάντως αυτό που κάνει κάποιους πλαστικούς χειρουργούς να χρησιμοποιούν το μείζονα θωρακικό είναι η καλύτερη κάλυψη του ενθέματος καθώς επίσης η μείωση της αίσθησης του ενθέματος αλλά και η μείωση του rippling των ζαρωμάτων δηλαδή κατά την ψηλάφηση γύρω από το ένθεμα.
Βέβαια υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που αν και η τοποθέτηση έχει γίνει κάτω από τον μύ έχουν σε υψηλό ποσοστό αυτά τα σημεία.
Ο μυς δεν είναι δυνατόν να καλύψει όλο το ένθεμα όταν τοποθετούμε μεγάλα ενθέματα. Απο την άλλη πλευρά οι υποστηρικτές της τοποθέτησης του ενθέματος κάτω από τον αδένα βλέπουν πολλές φορές ένα στρογγύλεμα του μαστού στον πάνω πόλο όπως και σε γυναίκες με λεπτό δέρμα και λίγο αδενικό ιστό την εικόνα του rippling (ζαρώματα).
Η νέα τεχνική τοποθέτησης των ενθεμάτων κάτω από την περιτονία-θήκη του μείζονα θωρακικού μυός για την αυξητική του στήθους έχει αναδειχθεί σε μια επαναστατική λύση. Αυτή η επιτυχημένη τεχνική δίνει ένα άριστο αισθητικό αποτέλεσμα στο στήθος μια και περιορίζει την στρογγυλάδα του πάνω πόλου των μαστών.

Τι ακριβώς είναι το πλάνο subfascial και που τοποθετείται το ένθεμα;

Το subfasial πλάνο είναι αυτό που βρίσκεται κάτω από την βαθειά περιτονία του θώρακα αλλά και την περιτονία που επαλείφει τον μείζονα θωρακικό μύ.Ο μαστός είναι προσκολλημένος πάνω σ’αυτή την περιτονία κατά τα ανω 2/3.
Το ένθεμα τοποθετείται πλήρως κάτω από την περιτονία η οποία καλύπτει εκτός από τον μείζονα θωρακικό μυ και τους άλλους μύς όπως τον πρόσθιο οδοντωτό αλλά και τον ορθό και λοξό κοιλιακό μύ..
Τα ενθέματα που χρησιμοποιούμε είναι τραχείας επιφανείας cohesive gel (συμπαγούς σιλικόνης) και η προτεινόμενη τομή είναι αυτή της υπομαστικής γραμμής 3-3.5 cm.

Ανατομία της περιοχής του στήθους (Θωρακικός μύς,fascia-περιτονία του μυός,μαστικός αδένας)
Τοποθέτηση της σιλικόνης κάτω από τον μαστικό αδένα

Πότε ενδείκνυται η τεχνική;

-Σε γυναίκες με μικρό και υποπλαστικό στήθος

-Σε γυναίκες που μετά από εγκυμοσύνες παρουσιάζουν μείωση του όγκου του στήθους

Θέλοντας κάποιος να εκτιμήσει ένα αποτέλεσμα αυξητικής του στήθους θα χρειαζόταν να αναλύσει τις εξής κατηγορίες:

Εμφάνιση: Εδώ δεν υπάρχει αμφιβολία όταν τοποθετείται το ένθεμα κάτω από τον μύ έχουμε ένα φούσκωμα στο πάνω μέρος του στήθους. Είναι αυτό που λέμε εμφάνιση τύπου baseball. Κάτω από την fascia το στήθος φαίνεται πιο φυσικό.

Κίνηση: Η κίνηση του μυός εξαναγκάζει το ένθεμα να πάει προς τα επάνω όταν τοποθετείται κάτω από τον μύ. Οι γυναίκες που γυμνάζονται παρατηρούν αυτή την μετακίνηση (Δυναμικός μαστός). Με την τοποθέτηση του ενθέματος στην θήκη κάτω από την απονεύρωση δεν βλέπουμε αυτή την μετακίνηση.

Θέση: H επούλωση με την τοποθέτηση του ενθέματος sub-fascial τελειώνει ομαλά. Όταν τοποθετείται κάτω από τον μύ χρειάζεται για κάποιο διάστημα η πίεση των ενθεμάτων προς τα κάτω κατά την διάρκεια της επούλωσης. Αυτό δεν χρειάζεται στην τοποθέτηση του ενθέματος κάτω από την απονεύρωση.

Τα πλεονεκτήματα της Τεχνικής Subfascial

Συνεπώς εφαρμόζοντας την νέα τεχνική παίρνουμε τα υπέρ της μιάς και της άλλης τεχνικής ενώ αποφεύγουμε τα μειονεκτήματά τους:
1. Αποφεύγουμε την δυσμορφία η την παραμόρφωση του ενθέματος.
2. Έχουμε αρκετό ιστό για να καλύψουμε το ένθεμα και να αποφύγουμε την ψηλάφηση των άκρων του ενθέματος.
3. Δεν έχουμε ζαρώματα στον πάνω πόλο του στήθους.
4. Έχουμε λιγότερο τραύμα κατά την επέμβαση συνεπώς πιο γρήγορη ανάρρωση.
5. Ο μύς από πίσω πιέζει το ένθεμα και το κάνει πιο μαλακό και συνεπώς πιο φυσικό.
6. Επιτυγχάνουμε πληρότητα στον άνω πόλο του στήθους και αισθητικά φαίνεται πιο προβολικό και πιο φυσικό.
7. Δεν έχουμε πτώση του στήθους γιατί η περιτονία κρατάει το ένθεμα μεταξύ της επιφανειακής περιτονίας του scarpa αλλά και της εν τω βάθει περιτονίας του μαστού, μεταξύ πρόσθιων και οπίσθιων καθεκτικών συνδέσμων.

Δείτε το βίντεο από το Δρ. Νώντα Καποσίτα

Λέξεις-κλειδιά

Νώντας Καποσίτας

M.D, PhD - Πλαστικός Χειρουργός Εξειδικευθείς στο University of Illinοis at Chicago, USA, Διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Μέλος της American Society for Aesthetic Plastic Surgery (A.S.A.P.S) και της International Society of Aesthetic Plastic Surgery (ISAPS).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.